Zarezervujte si Váš nový vůz: +420 608 159 757

5 dnů 2 hod. 55 min. 11 s.

Poradna

Co je to komisní prodej a mezi kým se v tomto případě uzavírá kupní smlouva?

Většina běžných autobazarů prodává formou „komisního prodeje“- tzn. prodávané automobily jsou v majetku třetí osoby a  autobazar figuruje v kupní smlouvě jako překupník neboli zprostředkovatel obchodu. Autobazary prodávající touto formou nenesou za prodaný automobil žádné garance a nemají vůči kupujícímu žádné závazky. To může být problémem při následně vzniklé závadě, kterou potom neřešíte s autobazarem, ale s prodávajícím. Pokud jste se ale rozhodli pro nákup takového auta, doporučujeme si předem prověřit komu auto patří a kde je bydliště majitele. Obvykle se reklamace se vzdáleným majitelem těžko a většinou také neúspěšně řeší. Nechejte si auto pečlivě zkontrolovat (nejlépe svým automechanikem nebo v odborné servisu, překontrolujte si přejímací protokol o vozidle. Často se stává, že v protokole je poznámka, že „auto je v horším stavu než pojízdném“ – ochrana autobazaru před případnou reklamací. Obvykle Vám tyto autobazary nenabízí ani poprodejní servis nebo pomoc při řešení závad. Volba autobazaru pro nákup ojetého auta je na straně zákazníka. My Vám garantujeme, že uvedené problémy u naší firmy Ekonomické vozy nenajdete. Komisním prodejem se nezajímáme a auta pro prodej si sami vybíráme a nakupujeme v zahraničí – většinou po prvním majiteli a se servisní knížkou.

Známý mi říkal, že se před koupí ojetého vozu informoval na sdružení SOVA. Co to přesně znamená?

Cílem SOVA je pomáhat zákazníkům, kteří si kupují ojetá auta a stávají se oběťmi triků nepoctivých bazarů nebo individuálních dovozců. Její působnost je celorepubliková a pro kupující ojetých vozů vydala „Příručku pro zájemce o bezpečnou koupi ojetiny“. Pomáhá také řešit stížnosti na konkrétní prodejce a obchodníky s ojetými automobily. Plně se k tomuto sdružení hlásíme a bližší informace najdete i na našich webových stránkách www.ekonomicke-vozy.cz

V autobazaru mi řekli, že dělají důkladnou přejímací kontrolu vozidel, u Vás prý dodáváte k autu certifikát prověření, v čem je rozdíl?

„Důkladná přejímací kontrola“  znamená u většiny prodejců kontrolu stavu vozidla přejímacím technikem, kde se kontroluje funkčnost motoru, převodovky a ostatních částí vozu. O kontrole vozu je vystaven protokol, který by si měl zájemce o koupi velmi důkladně přečíst a tím se vyvarovat, že následně zjistí, že popisované vozidlo je ve „špatném technickém stavu“. Pokud tento protokol kupující podepíše, v podstatě se zříká možnosti reklamací. Solidní prodejce Vás na případné problémy upozorní  nebo je odstraní. V našem bazaru projdou všechna vozidla také prohlídkou (stejně jako u běžného bazaru), ale následně se zjištěné závady v rámci předprodejního servisu opravují a teprve potom se auto objeví na obchodním místě. V případě, že na zakoupeném vozidle vznikne závada následně, vždy ji se zákazníkem vyřešíme v jeho prospěch. Certifikát prověření nabízí za poplatek řada prodejců, ale u nás je samozřejmostí ke každému autu. Vždy se informujte, jaké prověření Vám prodejce nabízí. U firmy Ekonomické vozy zákazníkům nabízíme nejvyšší stupeň prověření a to typ prověrky „N“, kdy je vozidlo fyzicky na místě zkontrolováno pracovníkem specializované firmy CarDetect. Kontrolou projdou všechny identifikační znaky na vozidle a výsledkem je certifikát, který zákazníkovi garantuje, že na vozidle nebylo pozměněno číslo karoserie VIN nebo číslo motoru. Provádí se kontrola a vyhodnocení všech viditelných znaků na vozidle (skla, pásy, plasty aj.) a jejich vzájemné porovnání podle katalogů jednotlivých výrobců. Tím garantujeme, že vozidlo není „ složeno“ z několika aut. Zárukou pro zákazníka je i analýza vrstvy laku,  kterou lze odhalit, zda vozidlo nebylo dříve havarované. Veškeré tyto garance najdou zákazníci u naší firmy Ekonomické vozy.

Před třemi měsíci jsem koupil v autobazaru auto, teď mám vážné problémy s převodovkou. Platí i na ojetá auta záruka? S kým ji mám řešit?

Na ojeté osobnění automobily platí 6 měsíců takzv. záruka na „skryté vady“. V praxi je to ale velmi složité prodejci dokázat, že na vozidla se vyskytovala konkrétní  závada již při koupi. Reklamace končí obvykle slovy „koupili jste ojetý automobil a ne nový“nebo telefonátem s majitelem (pokud se Vám ho podaří sehnat), který se závadou samozřejmě nechce nic dělat. Nezbývá než opravu zaplatit nebo spor řešit soudní cestou. Opět připomínám, že běžný autobazar za auta neručí a proto jakákoliv reklamace je problematická. Zárukou a předcházení sporům je výběr prodejce. Firma Ekonomické vozy všechna auta vlastní a řeší se zákazníkem případné následné problémy – a to vždy se snahou oboustranné spokojenosti. Vždy konzultujeme  s klientem, jak a po jaké době k závadě došlo a snažíme se navrhnout řešení a opravu. Podle našich zkušeností je 70%  závad vzniklých po prodeji na automobilech způsobeno nedostatečnou péčí a kontrolou ze strany nového majitele. Ale i v takových případech klientům vycházíme vstříc.

Mohu si k Vám  před koupí auta přivést automechamika popř. zajet s vozem do specializovaného autoservisu na diagnostiku?

Sami doporučujeme zákazníkům kontrolu auta, je to základní filozofií naší firmy, kdy se nesnažíme před zákazníkem nic skrývat a zatajovat. Z našeho hlediska je od klienta správný přístup. I my máme zájem zajistit, že zákazníkova vynaložená investice do automobilu bude bezproblémová. Jsme vždy připraveni zákazníkovi v případě profinancování auta pomoci.

Vlastním již 7 měsíců automobil Volvo S70 zakoupený v autobazaru, nyní po najetí asi 15 tisíc km mám problémy s motorem (ztráta výkonu). Mám ještě nějakou šanci při jednání s prodejcem?

Ztráta výkonu motoru může mít více příčin jejichž odstranění nemusí být v lepším případě drahé i když se jedná o specifický automobil. Nechejte si nejdříve diagnostikovat závadu. Po sedmi měsících od koupě je šance vyjednat nějakou kompenzaci mizivá. Současně je důležité, mezi kým byla prodejní smlouva uzavřena. Dokazování, že vada neexistovala při převzetí bývá složité. Pokud se ale jedná o seriozního prodejce ojetých vozů, může Vám nabídnout pomoc při opravě vozu nebo při nákupu náhradních dílů. Solidní a vstřícný prodejce Vám nabídne obvykle slevu 25 – 50% z běžné ceny náhradních dílů což Vám jistě sníží náklady vložené do opravy. Proto se při nákupu informujte i na poprodejní servis.

Proč nelze u všech autobazarů stanovit stejné podmínky prodeje a záruky?

Současné zákony v ČR umožňují pro autobazary několik způsobů prodeje ojetých automobilů. Autobazar může auta vlastnit (nejideálnější případ pro zákazníka), dále může auta prodávat v komisním prodeji nebo může být pouhým zprostředkovatelem. Současně se také tyto prodeje liší i reklamačními možnostmi. V ČR je platná obecně tzv. záruka na „skryté vady“. Pod tímto pojmem si můžeme vysvětlit cokoliv a hlavně se obtížně a prokazatelně dokazuje, že závada byla na vozidle již v době prodeje. Řada případů končí u soudního znalce. Pokud autobazar vozy nevlastní, nezbývá Vám nic jiného, než vše řešit s majitelem. Naše rada: Je nutné si vždy pečlivě autobazar vybírat, nejlépe v místě Vašeho bydliště, zjistit si reference a zkušenosti ostatních zákazníků a v neposlední řadě se informovat i na způsob prodeje (mezi kým bude uzavřena prodejní smlouva a kdo je vlastníkem). Pokud najdete seriozního a solidního prodejce, vždy s Vámi najde společnou řeč k Vaší spokojenosti.

Radíte dobře na co si dát pozor při koupi ojetého auta. Ale můžete mi dát nějaký konkrétní postup nebo radu, jak při koupi postupovat a co bezpodmínečně zkontrolovat a vyžadovat?

Mnohé již bylo řečeno v předchozích odpovědích. Vždy si pečlivě prověřte reference na autobazar z kterého chcete auto koupit. Vyvarujte se koupě od soukromých osob, které Vám přijedou auto představit na smluvené místo  ( benzinka, parkoviště apod. ). Dobré je vzít si s sebou do autobazaru ke kontrole technického stavu svého mechanika nebo si domluvit kontrolu v autorizovaném servisu. Pečlivě prohlédněte všechny důležité části automobilu včetně stavu a čistoty interieru. Požádejte o zkušební jízdu s prodejcem. Zde znovu kontrolujte zvuk motoru a chování auta na silnici. Pokud se jedná o tzv. rizikový automobil (např.  Škoda, VW, Seat, Audi, BMW) doporučujeme nechat vozidlo fyzicky prohlédnout některou z firem, které fyzické kontroly provádí ( Cardet, Cebi ) a které Vám potvrdí jestli vozidlo nebylo odcizené. Tato služba stojí cca 380,-Kč, ale u těchto vozů se zaručeně vyplatí. Ekonomické vozy toto poskytují ke každému vozu. Samozřejmostí je pečlivá kontrola a přečtení smlouvy a všech ostatních prodejních podkladů ( protokol o technickém stavu vozidla apod. ) před jejich podpisem. Pokud Vám není cokoliv jasné, před podpisem se poraďte. Každý seriozní autobazar toto pochopí a nebude Vás do ničeho násilně nutit.

Proč tvrdíte, že auta od Vás, konkrétně z Itálie jsou lepší než jinde?

Určitě bychom nechtěli tvrdit, že auta od nás jsou lepší než v ostatních autobazarech. To by bylo příliš sebevědomé. Myslíme si však, že námi nakoupeným vozům věnujeme daleko více pozornosti než v běžném autobazaru. Již několikrát jsem odpovídal, že většina autobazarů vozy nevlastní a  neručí za ně. Proto také nepotřebují vozům věnovat větší pozornost. Odborní pracovníci naší firmy se snaží vybírat vhodná a prodejná auta již v Itálii. Forma Ekonomické vozy nenakupuje auta od soukromých osob ani z autobazarů nebo od překupníků automobilů. Právě proto, že zde vidíme velké riziko nákupu závadného auta. I v Itálii překupníci a většinou i autobazary žijí z provizí a je jim jedno, v jakém technickém stavu Vám auto prodají, zvláště když ví, že auto se vyváží za hranice. Ale i zde existují vyjímky seriozních obchodníků. Ekonomické vozy nakupují auta pouze u prodejců nových aut nebo u leasingových společností. Zde máme jistotu, že tyto vozy budou na rozdíl od autobazarů z právního i technického hlediska v pořádku. Tyto společnosti mají dokonalý systém výkupu ojetých vozů. Z toho vyplývá jistota dobré koupě. Naše firma po dovozu tyto auta prohlédne a odstraní případné nedostatky. Současně necháváme všechny vozy prověřit specializovanou firmou Cardetect, která je fyzicky prohlédne a překontroluje. Vyloučí tím možnost, že automobil je kradený, že byly pozměněny základní znaky vozidla a že byl totálně havarovaný. Tato služba je u našeho autobazaru bezplatná a zákazník obdrží k zakoupenému vozu oficielní certifikát. Další výhodou je, že Ekonomické vozy poskytují poprodejní garance a dále v případě potíží se zákazníkem komunikuje a spolupracuje. Každý zákazník má možnost získat naši asistenční kartu, která mu zaručuje v případě potíží 24 hodinovou asistenční službu. Tato karta zákazníka opravňuje i k čerpáni celé řady dalších výhod.


Odpovídal: Michal Prkna – jednatel firmy Ekonomické vozy, s.r.o.

Svoje další dotazy zasílejte na e-mail: michal@ekonomicke-vozy.cz

Chcete získávat zprávy o nových vozech v naší nabídce jako první?

+420 568 620 620
+420 775 662 025
+420 775 662 266
+420 776 745 721

Napište nám!